2015. október 4., vasárnap

Sütőtöktorta és manikűr

Először amiről, bővebben olvashattok az egy őszi torta és manikűr, mindkettő sütőtök témában. A torta nemcsak sütőtök ízű hanem formájú is. A manikűr pedig muffin és tök díszítésű.




A csokis-sütőtöktortáról:
Ősz van, a boltok tele vannak sütőtökkel így arra gondoltam miért is ne süthetnék egy olyan süteményt aminek ez az egyik főalapanyaga. Minden évben, ősszel szoktam ehhez hasonló nyalánkságokat készíteni, de ezúttal némi újítást akartam, ez pedig a forma lett némi meglepetéssel a belsejében. 

Hozzávalók:
Tésztához:
225g sütőtök püré
75g kristálycukor 
150g barna cukor
2db tojás
140g liszt
1tk. sütőpor
1tk. szódabikarbóna 
1 csipet só
2tk. őrölt fahéj
1 tk szerecsendió
1 tk. őrölt gyömbér
100g csokoládé

Krémhez:
250g mascarpone
Porcukor ízlés szerint
A szárhoz és a levelekhez:
1tk. vaníliaaroma 
Pár csepp zöld ételfesték
A tökhöz:
225g sütőtök püré
Ha nem lenne elég narancssárga akkor pár csepp narancssárga ételfesték vagy sárga és piros

Meglepetéshez:
Narancssárga cukorgyöngyök

Elkészítés:
A sütőtököt felszeleteljük majd kisütjük, én a mikróba tettem be és körülbelül 10 perc alatt kész is lett. Ezután a héjából kikapartam egy kanál segítségével. 
A tojásokat a kétféle cukorral habosra vertem, elektromos habverő segítségével, miután szép krém állaga lett hozzáadtam a sütőtök pürét. Vízgőz fölött a csokoládét megolvasztottam (mikróban is felolvaszthatjátok, de ügyeljetek arra, hogy ne égjen meg, mindig kevergessétek), mikor felolvadt, a tökös masszához adtam és jól elkevertem.
Egy másik tálba kimértem a száraz hozzávalókat, alaposan elkevertem. A lisztes keveréket 3 részletben a nedves hozzávalókhoz adtam.
A sütőformákat kizsíroztam és beliszteztem. Két kuglóf formát használtam, egy üregeset és egy simát. 

Fele-fele arányban beletöltöttem a tésztát majd kisütöttem 180°C-on.
Míg a tészta sült addig megcsináltam a krémet, a mascarpone sajtot és a porcukrot egyenletesen elkevertem (könnyebb ha a porcukrot átszitáljuk, úgy nem lesz csomós). Egy kicsit kivettem belőle, ahhoz zöld ételfestéket és vaníliaaromát adtam. Habzsákba töltöttem, az egyik felét egy levél formájú habzsákcsővel ellátott habszákba, a másik habzsák végéből egy picit levágtam, a szárhoz. A maradék krémhez hozzáadtam a sütőtököt, amit előtte szitán keresztül átpasszíroztam, hogy krémesebb legyen. Ha kell pár csepp ételfestéket adunk hozzá. A krémeket a hűtőbe tettem.
A kihűlt tészta felesleges részeit levágtam (ezeket tegyétek félre, a későbbiekben kelleni fog). Az a tészta lesz az alap ami nem üreges, ezt betöltöm sütőtökös krémmel, a külsejét egy vékony rétegben bevonom vele, ráhelyezem a torta másik felét. ITT jön a meglepetés, mivel üreges ennek köszönhetően tudunk bele szórni cukorgyöngyöket így azt a hatást éri el mikor felvágjuk, mintha tökmagok lennének benne. 
A torta másik felét is vékonyan bevonom krémmel. Ezután a hűtőbe vagy a fagyasztóba helyezzük egy kis időre, így a második réteget könnyebb lesz felvinni. A második réteget már vastagabban kenem fel és spatula segítségével elsimítom.
A maradék tésztából, amit félretettünk, kis hengert formázunk némi krém segítségével, ez lesz a tök szára, a tökre helyezzük, majd zöld krémmel bevonjuk, kicsi spatulával eldolgozzuk. Végezetül díszítjük, indákat és leveleket formázunk. 


Tökös muffin körmök:
Ha már torta akkor legyen köröm is és, hogy kis édesség legyen benne akkor legyen az muffin. Remek őszi manikűr.

Hogyan is készül?  Legelőször egy alaplakkot használtam (Essence The gel nail polish). Minden körmömet, a gyűrűsujjaim kivételével egy nude hatású lakkal kentem le, egy rétegben, ami szintén az Essence The gel nail polish közé tartozik, a 35-ös számú engaged. A gyűrűsujjaim Moyra gél hatású lakkot kaptak alapként (937 Déborah). Miután megszáradtak, a körmeim végét Moyra lakkal kentem le, ez is gél hatású (930 Frederique). A másik két ujjamra kentem egy réteg NYC lakkot (010 Top of the Gold), ahogy megszáradt, egy alapozószivacsra vittem fel a körömlakkból és a körmömre nyomkodtam, ezt a műveletet addig csináltam míg nem értem el a kellő hatást (ezzel egyszerűbb, mint több réteg csillámos fedőlakkot rávinni, könnyebben megszárad és több csillám meg rá). A muffinos mintákon, a narancssárga részre Moyra fekete díszítő lakkal húztam csíkokat, hogy hasonlítson egy muffin papírhoz. Fehér Moyra díszítő lakk, pontozó felével megcsináltam a süti krémjét, amire csillámokat vittem (Rimmel London Glitter Bomb top coat, 022 Blind thing). A krém tetejére tököket festettem, szintén ugyanazzal a narancssárga lakkal, egy pontozó segítségével vittem fel a tök alapját, az arcát a fekete Moyra díszítő lakkal rajzoltam meg. Mindegyik körmömre húztam egy réteg gyorsan száradó fedőlakkot, ami szintén Moyra-s. A gyűrűs ujjaim kaptak egy-egy fekete díszítő követ, ezeket körömragasztó segítségével rögzítettem. 





Hogy tetszett nektek, szívesen kipróbálnátok? 
Remélem tetszett, és a továbbiakban is olvastok tőlem.


2 megjegyzés: