2015. október 29., csütörtök

DIY, kifogyott körömlakk újrahasznosítása

Sziasztok! Ma egy "Csináld magad!" bejegyezést hoztam nektek. Ti is azt csináljátok a kifogyott körömlakkos üvegekkel amit én régen? Egyszerűen kidobjátok? Pedig némely üveg olyan szép és mutatós, nemde? Nos én okultam az eddigiekből, és az üres üvegeket ötletes dekorációként élesztettem újjá. 

Meg is mutatnám nektek hogyan is készíthetőek el. Kezdjük először a lila csillámos mintával.
Szükségetek lesz egy kifogyott körömlakkra. Nekem egy átlátszó Lora lakkom fogyott ki.

Valamint szükségetek lesz még festék sprayre (bármilyen szín amit szeretnétek).
Javaslom, hogy a szabadban tegyétek, mert a festékszemcsék mindenhova elszállnak. Ha még sincs erre esélyünk akkor alaposan fedjetek le mindent újságpapírral ami körülötte van. 
Első lépésként fújjuk le mindenhol. 

Várjuk meg míg megszárad.

Ha megszáradt folytathatjuk a dekorálást. Még szükség lesz fonálra vagy madzagra, amit szeretnétek. Valamint egy díszre, ez lehet gyöngy is akár, én szívet használtam.

A szívet vagy gyöngyöt fűzzük fel, és kössük a körömlakkos üveg nyakára.
A madzag felesleges részét vágjuk le.

Már majdnem készen vagyunk, csak a virág kell bele. Használhattok művirágot vagy igazit is. Én szárított levendulát találtam itthon.

 Vágjuk méretre és helyezzük bele. Kész is!


A következő legyen a galaxisos.
Jelenesetben egy fekete Moyra lakkot használtam. Amire még szükségetek lesz: alapozószivacs, olló, fonál vagy madzag és más lakkok a galaxis mintához. Én glitteres fedő lakkot használtam, sima fehér lakkot és díszítőlakkot, kék csillámosat, kékes-lilásat, rózsaszínt és egy gyöngyház hatásút.
A színeket vigyük fel az alapozószivacsra és véletlenszerűen nyomkodjuk az üvegre. 
A díszítőlakkal rajzoljunk rá csillagokat.
A glitteres fedőlakkal fessük le.
Majd hasonlóan az előzőhöz kössünk rá madzagot és tegyük bele a virágokat. Ezzel is megvolnánk.

A következőnél egy water marble technikát alkalmaztam.
Egy régi fehér Golden Rose lakkomat dekoráltam ki.
Szükségetek lesz egy tálkára amiben szoba hőmérsékletű víz van (fontos!), fogpiszkálóra, körömlakkokra, madzagra, gyöngyre, virágra.

Válasszátok ki két olyan lakkot amiről tudjátok, hogy lehet water marble technikát alkalmazni (ne legyen glitteres, fedőlakk, gyorsan száradó, sűrű, ezekkel nem fog működni). Körülbelül 1 cm-re tartsátok az ecsetet a víz felszínétől, a színeket váltogatva csepegtessetek a vízbe, fogpiszkálóval rajzoljatok bele mintát. Az üveget 45 fokos szögben lassan tegyétek a vízbe. Itt nekem nem volt felesleges rész mint a körmöknél amit el kéne távolítani közben.  Végül jöhet a madzag és a virág. Kész a harmadik üveg is.


Ezt a kéket már előbb készítettem, de ugyanúgy készült mint az első csak igazi virágok helyett művirágot tettem bele.

A lakásban bárhol elhelyezhetjük ahova szeretnénk, a fürdőben, hálószobában, nappaliban vagy akár a többi körömlakkok mellett. Sőt ajándékba is adhatjuk.


PLUSZ ÖTLET: a kifogyott üvegekből kiszedhetjük vagy levághatjuk az ecsetet és csillámport önthetünk bele.


Hogy tetszettek az ötletek? Ti mit csináltok a kifogyott üvegekkel?

2 megjegyzés:

  1. Szépek ezek a kis díszek. (-: Nekem sajnos nagyon ritkán fogy ki valamelyik, inkább járok úgy, hogy beszárad. Én legutóbb, mikor egy ilyet kimostam, franken lakkot kevertem az üvegben. (-:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Az velem is elő szokott fordulni, de ügyelek rá, hogyha el kezd sűrűsödni akkor öntök bele lakkhígítót, hogy még véletlenül se száradjon ki :) Két lakkom megint kezd kifogyni, szóval valószínű megint várható hasonló bejegyzés. Az is jó ötlet, bár én ritkán szoktam olyat keverni :)

      Törlés