2015. október 22., csütörtök

Nagyon egyszerű halloween-i édesség (sütés nélkül)

Sziasztok! A mai napon egy nagyon egyszerű finomságot szeretnék nektek bemutatni amit még tavaly készítettem halloween alkalmából. A receptet még évekkel ezelőtt találtam ki. Ez egy olyan recept amit kis gyerekekkel nyugodtan el lehet készíteni, azonban nagyon maszatolós tud lenni, sütést nem igényel, egy tálban el lehet készíteni és hamar elkészül.
Én már nagyon sokszor elkészítettem ezt a kekszes süteményt, mivel a bátyám egyik kedvenc desszertje lett, most szeretném ezt veletek is megosztani.
Hozzávalók:
500g darált háztartási keksz
30ml rum aroma (ha nem gyerekekkel készítjük a rendes rum is jó, valamint cherry brandy aromával is finom)
4-6 ek. baracklekvár (tulajdonképpen bármelyik jó amelyiket szeretjük, én gyakran váltogatom, és mindegyikkel ugyanolyan ízletes)
Instant kakaópor (sose szoktam ezt kimérni, mindig annyit teszek bele, ahogy jónak látom, míg el nem éri a megfelelő kakaósságot)
Tej (ezt megint csak nem kell kimérni, annyit tegyünk bele, hogy rendesen összeálljon, de vigyázzunk ne tegyünk bele túl sokat)
Ízlés szerint mazsola, kókuszreszelék

Cukormáz
Olvasztott csokoládé 

Elkészítés:
Szükségünk lesz legelőször egy nagy tálra. Abba tegyünk bele a hozzávalókat, először csak kis mennyiségű tejet öntsünk hozzá. Itt következik a maszatolós rész, kézzel össze kell gyúrnunk az egészet Folyamatosan öntsük hozzá a tejet, azonban ne adjunk hozzá túl sokat mert másképp ragacsos lesz és nem lehet szépen formázni. Mikor összeállt, formázzunk szellem formákat. Ezután készítsük el a cukormázat (ha kissé átüt a barna szín a kakaótól, tegyünk a cukormázban fehér ételfestéket) majd vonjuk be vele a kekszes sütit. Olvasszuk meg a csokoládét (nem kell nagy mennyiség) majd töltsük habzsákba, a végéből picit vágjunk le. Végezetül formázzuk meg az arcukat. Én muffin papírba helyeztem őket, így még mutatósabb. 

Egyéb variációk: 
kókuszos
Készíthetjük formákban töltve, és a formákat beszórhatjuk kókuszreszelékkel, így ezt a hatást fogja elérni.
golyócskák
Akár golyócskákat is formázhatunk, amit csokiba márthatod, cukorgyönggyel szórhatunk meg vagy akár karamellel is díszíthetjük.

Nemsokára jelentkezem újabb bejegyzéssel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése